
Iata intrebarea de baza a antreprenorului, cum creezi un brand? Pai sa zic asa acum 20 de ani am avut un bar, cand ii intrebai pe tineri unde merg ziceau: la cutare brand merg. Asta e cel mai simplu exemplu. Acum evident ca este important si cum se numeste brand-ul respectiv, ca „La bani marunti” e cam lung si nu e chiar ceea ce trebuie. Asa ca aici avem din start un minus, dar care poate fi surmontat daca ai restul de ingrediente necesare acestui proces numit de branding. Principalul aspect este ca e usor de retinut, pana la urma asta e important. De restul te poti ocupa pentru a ajunge la destinatie.
Cum creezi un brand?
De multe ori numele unei afaceri este rescris de public, asta daca au de ce sa faca asta: adica servicii de calitate, atractivitate si alte chestii despre care o sa discutam mai departe. Hai sa fim seriosi, in afara de noi, care nu ne gandim la un mar, in rest in tarile vorbitoare de engleza, inclusiv SUA, Apple = mar! Atat, restul a fost definit de produsele de calitate pe care le-a oferit [ zic la trecut pentru ca cine stie ce ne mai aduce viitorul ]. Ce telefon ai ma? Am un mar, e ok? Putea fi si para, piersica sau portocala – asta e luata de astia cu telefonia mobila.
Stia ca pana si numele tau poate fi un brand: de exemplu Halep, Tiriac sau Nastase [ aici e cu dus si intors, ca daca e vorba de Adrian si nu de Ilie, cine stie cum o fi treaba ]. Pana la urma ce trebuie sa stii e faptul ca daca lumea te recunoaste dupa nume, te cauta, esti deja un brand. Daca e sa-l cred pe ala cu Telsa, masina electrica sau ma rog, rachetele care o sa ne duca pe post de taxi pe Luna, brandul este mai mult o perceptie. Important este sa confirme in timp, sa fie exact ceea ce vrea lumea de la tine [ sau de la brand ].
Ok, ai creat brandul, ca atsa nu e chiar greu, dar cum il implementezi, cum faci sa fie unul cautat si iubit de public – ala care o fi el, ca nu poti sa-i multumesti pe toti. Ei bine, despre asta intr-un alt episod, in caz ca atsa are ceva cautare.