Scriam recent despre Iulia Mîzgan si asa am ajuns la concluzia ca nu am staruit suficient asupa strategiilor de marketing invatate acum multi ani in facultate. Unde ai putea sa-ti promovezi ideile, afacerea sau mai stiu eu ce, daca nu in Social Media? O poti face incetisor dar sanatos zi de zi, organic, sau de ce nu – cu bani prin retelele de publicitate platita puse la dispozitie de fiecare retea in parte. Fiecare strategie si abordare are avantaje si dezavantaje, am sa va dau mai jos cateva idei, sper sa va ajute.
Strategii de marketing in Social Media
Teoria spune asa: ofera ceva gratis, unde sa vina lumea sa vada ce servicii oferi, nu oferi nimic de fapt, doar chestii generale, pe care le poti oricum afla gratis de pe internet, doar ca trebuei sa stai sa cauti. Trebuie sa fie ceva foarte credibil si usor de inteles. Apoi te lauzi cu realizari atat de spectaculoase, incat oferta ta este de nerefuzat. Evident ca din acea mare de oameni care te-au urmarit gratis, vei avea un „bazin” de unde sa culegi platitorii.
Ofertele? Ai mereu pregatitet trei: una mica, accesibila oricui, dar evident destul de limitata, una medie, dar care sa-ti aduca oricum un profit bun si una „VIP”, scumpa, unde promiti marea cu sarea. Chestia asta aduce mereu bani frumosi, dar necesita si ceva investitii – atat in timp cat si in bani – mai ales in promovare.
Alte variante ale aceleiasi strategii de marketing? Oferte ieftine, atat de mici incat sa nu conteze pentru „investitor/platitor”, ceva de genul o cafea, un suc. Eu folosesc acum Buy me a coffee, cu varianta 5 si 10 EURO cafeaua. Vreau sa o probez, nu stiu ce costuri implica – pana in prezent au donat cate o cafeluta [ moccacino? ] doua persoane, pentru servicii de marketing – postari sponsorizate pe retelele de socializare, evident pe profilul meu, unde teoretic ar putea ajunge la 200.000 de persoane.
Nu imi dau seama in acest moment al experimentului daca e o strategie care aduce bani si poate face un proiect sustenabil – in ideea ca de exemplu pentru a strange 1000 de euro ai avea nevoie de minim 100 de „donatori”, ceea ce nu e tocmai putin. Pe acelasi sablon poti incerca sa oferi de exemplu pe Patreon, o platforma gratuita – publicarea de informatii gratuite si cu plata, cine crede ca ce oferi gratuit este de calitate si e curios cum e sa dai 5 sau 10 euro lunar, va incerca si variantele preplatite.
Recunosc ca nu stiu inca daca aceste variante duc undeva, fac si eu la randul meu studii, ideea este sa oferi servicii de calitate. Seriozitatea este esentiala, altfel pe cat de facila pare promovarea pe Social Media, pe atat de repede se poate intoarce impotriva ta.